13 Mayıs 2008 Salı

Fındıklı Biscotti-Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25

Geçen gün 2,5 yaşındaki oğlum için değişik bir tarif ararken http://cafefernando.com/ da bu biscotti tarifine rastladım. Bir çeşit kurabiye de diyebiliriz. Oğlum Ege gün içinde atıştırmaya bayılır. Bu sabah tarifi, malzemelerin yarısını kullanarak yaptım. Öğle yemeğinden önce Ege 2 tanesini afiyetle yedi. Bende beğendim. En kısa zamanda çikolatalısını deneyeceğim. Ayrıca bu tarifle 25.Porselen Çay Saati Etkinliğine katıldım. Hülyaya bu etkinlikte başarılar diliyorum. Etkinlikteki diğer tariflere buradan ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:

3 su bardağı un
1 su bardağı fındık, irice kıyılmış
1 su bardağı şeker (biraz da tepesine serpmek için)
4 yumurta
60 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
2 tatlı kaşığı kabartma tozu1/4 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı vanilya esansı

Yapılışı:
1-Fırınınızı önceden 180 C’de ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıdı serip hazırlayın.

2-Unu, kabartma tozunu ve tuzu orta boy bir kaba eleyin.

3-Bir mutfak robotunda veya büyük bir kapta tahta kaşık yardımıyla oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekerle birlikte iyice çırpın.

4-3 yumurtayı teker teker ilave edip iyice karıştırın.

5-Vanilya esansını ekleyip karıştırın.( ben evdeki toz vanilyadan kullandım)

6-Unlu karışımı ekleyin ve bütün malzemeler bir araya gelene kadar karıştırın.

7-En son olarak fındıkları ekleyin ve tekrar karıştırılır.

8-Ellerinizi iyice unlayarak bu kabın içindeki hamurun yarısını elinize alın ve 30 cm uzunluğunda ve 5 cm genişliğinde rulo haline getirin ve yağlı kağıt üstne koyun.
9-Diğer yarısıyla da bu işlemi tekrarlayın.

10-Ruloların tepesinden azıcık bastırarak düzleyin.

11-Geriye kalan yumurtayı hafif çırpıp fırçayla bu ruloların üzerine sürün ve tepesine bolca şeker serpin.

12-Fırında 25 dakika kadar pişirin. Pişirme süresinin yarısında tepsiyi çevirin.

13-Rulolarınızı fırından aldıktan sonra 20-30 dakika kadar soğumasını bekleyin. Bu sırada fırının derecesini 150 C’ye azaltın.

14-Ardından ruloları bir bıçak yardımıyla verev olarak 2 cm genişliğinde dilimlere kesin. Tel bir fırın tepsisine dizin.( Ben aynıtepsiye dik şekilde yanyana dizip pişirdim)

15-Tel fırın tepsisini tekrar fırına verip 30 dakika daha pişirin. Hava almayan bir kapta bir hafta boyunca tazeliğini koruyacaktır.


Not:
Ben hamuru elimle rulo haline getirirkende hamur çok yapışkandı, paniğe gerek yok yani. Bir de unutmadan, Home Tv'de izlediğim bir programda, biscottileri rulo haline getirirken un yerine tezgaha toz şeker serpip, şeker üzerinde hamuru yuvarlayıp rulo yaptılar. Bende toz şekerle yaptım rulomu. Sonuç olarak güzel oldular.

2 yorum:

modacı dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

Mutfakta Penguen dedi ki...

Bu benim ilk etkinliğim, heyecanlıyım aslında. Ama sizlerin bu güzel mesajları bana cesaret veriyor. Aslında etkinliğe girersem bende diğer blogcularla belki tanışırım diye düşünmüştüm. Ve gördümki herkese kapınız açık ve inanılmaz dost canlısısınız. Çok teşekkür ediyorum, sevgiler