30 Mayıs 2008 Cuma

Elmalı Turta

Bu gün cuma, bir haftayı daha bitirdik işte...İki günlük bir haftasonu tatili bizi bekliyor. Cuma günleri haftasonuna bakan son gün olduğundan, benim de mutfakta en çok vakit geçirdiğim gündür. Dört gözle beklediğim haftasonunda, yemekle uğraşmamak için ben cumadan hazırlarım herşeyi. Yemeklerimizi yaparım, salata malzemelerini yıkarım, atıştırmalık şeyler pişiririm vs..

Haftasonu için ne yapsam acaba diye düşünürken, uzun zamandır turta yapmadığımı hatırladım. Sabah kahvaltımızdan sonra, malzemelere bir göz atıp,eksikleri almak üzere, Egeyle birlikte marketin yolunu tuttuk. Eve dönüp ellerimizi üstümüzü başımızı ıslatacak kadar sulu yıkadıktan sonra girdik mutfağa. Ben turtayla uğraşırken Ege de oyun hamurlarıyla oynadı.
İlk önce bir parça kırmızı hamura iki beyaz nokta (sanırım göz oluyor) koyup bana baba yaptığını söyledi. Sonra kendime pek de benzetemediğim bir Gaye yaptı. :) Yeri gelmişken oğlumun bana anne demediğini, Gaye diye hitap ettiğini belirteyim. O yanımda oynarken bende turtayı hazırladım, pişirdim. Turtamız çoktan soğudu, hatta birer dilimi midemize indirdik bile. Ege gene bir siyasetci ciddiyetiyle leziz dedi, canım miniğim benim.

Neyse lafı uzatmadan tarife geçmek istiyorum. İşte elmalı turtaaa....


Hamur için Malzemeler

2 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket buzdolabı dışında bekletilmiş tereyağı ya da margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
3,5 su bardağı un

Elmalı Harç Malzemesi:

4 adet elma
yarım bardak toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz


İlk olarak elmalı harcı yaparak işe başlıyoruz. Elmaları rendenin iri tarafında rendeleyip bir tavaya koyarız. Üstüne yarım bardak toz şekeri de ilave edip pişmesini bekleriz. Piştikten sonra tarçın ve çevizini eklayip soğumaya bırakırız.

Ayrı bir kapta yağ, yumurtalar ve vanilyayı elektrikti çırpıcıyla pürüzsüz hale gelene kadar çırparız. İçine unu ve kabartmatozunu ekleriz ve yoğurmaya başlarız. Bu hamuru yapmak çok kolay. Zaten bayağı yağlı bir hamur olduğundan elimize yapışmayan, yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu buzdolabında 15-20 dakika dinlenmeye bırakırız.


Dinlenmiş olan hamuru 2 parçaya bölüyoruz. Ama turtamızın tabanını oluşturacak parça, diğerinden biraz daha büyük olacak, buna dikkat ediyoruz. Büyük olan parçayı, kullanacağınız kalıbın boyundan biraz büyük olacak şekilde merdaneyle açıyoruz. Yağladığımız kalıbımıza dikkatlice seriyoruz. Kenarlara yüksek olacak şekilde elimizle düzeltiyoruz. Bu serdiğimiz taban hamurunun içine elmalı harcı döküp, yayıyoruz. Öbür parçayıda merdaneyle açıp en üste seriyoruz. Siz isterseniz ikinci parçayı şeritler halinde kesip sepet gibi yerleştirebilirsiniz. Ben turtamın üstünü hamurla tamamen kaplamayı tercih ettim bu sefer. 175 derece önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz. En son pudra şekeri serpip afiyetle yiyoruz..


Not:

Ben bazen bu tarifi yaparken yağ miktarını değiştiriyorum. Yarı yarıya tereyağ ve sıvı yağ kullanıyorum. Böyle yapınca merdaneyle açılan hamur tüm halde kalıba alınamıyor, parçalanıyor. Ben de böyle durumlarda merdaneyle açtığım hamuru 4-5 parçaya ayırıp öyle kalıba seriyorum. Çok zor olmuyor zaten pişince ekl yerleri birbiriyle bütünleşiyor.

Yani o kadar katı yağı yemek istemeyenler çıkarsa aranızda, bir de böyle deneyin, tadı gayet güzel oluyor.
Ayrıca sıcakken üstüne dondurma koyup yemeniz şiddetle tavsiye olunur.

Hiç yorum yok: