15 Mayıs 2008 Perşembe

Domatesli Zeytinli Makarna

Ege ve İldeniz Ablası

Bu gün Ege'nin en büyük kuzeni İldeniz ablası bize geliyor. Oğlum, İldeniz yerine ona Bilbo diyor. Şu anda oğlum uyumakla meşgul ve İldeniz ablamızın geleceğinden habersiz, süpriz olsun diye söylemedim :)

Ege ve Bilbo ablası çok eğleniyorlar ve gülüyorlar. Akşamda bir festival havası yaşanacağı için bende hepimizin severek yiyebileceği birşeyler hazırlamak istedim. Ege her çocuk gibi makarnaya asla hayır demiyor. İldenizin de benden mail yolluyla makarna tarifi istemişliğini de gözönünde bulundurunca, makarna yapmaya karar verdim. Evde olan malzemeleri kullandım. Öyle özel malzemeler yok içinde ama ben lezzetini çok beğendim. Ege öğle uykusundan önce bir tabak yedi ve ''leziz ''dedi :) Leziz demesini duymanızı isterdim, çok komik bir ciddiyetle söylüyor nedense...


Malzemeler:

1 paket makarna
2 soğan
7-8 tane domates ( soyulup küp halinde doğranmış )
4 tane sivri biber
4 diş sarımsak
20 tane siyah-yeşil zeytin
zeytinyağ
karabiber
tuz

Yapılışı:

Makarnanızı kaynar suda haşlayın ve süzün. Bir tavaya soğan ve sivribiberleri zeytinyağıyla birlikte koyun. Arasıra karıştırarak pişmelerini sağlayın. Küp küp doğranarak hazırlanmış domatesleri ve minik doğranmış sarımsakları tavaya ekleyin. Ocağın altını kısıp domatesler yumuşayıncaya kadar pişmesini bekleyin. Zeytinleri de ekleyim 2-3 dakika daha pişirin. Karabiber ve tuzunu ekleyip haşlanmış makarnanızın üstüne dökün, makarnayla iyice karışmasını sağlayın. Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok: